keskiviikko 16. helmikuuta 2011

Virkattu matto



Matto valmistui joutuisasti jo aikaa sitten paksusta matonkuteesta. Olen nyt pyöritellyt sitä huoneesta toiseen ja nyt se on asettunut makkariin. Tosin se on pikkasen liian pieni, mutta en millään viitsi purkaa reunusta ja jatkaa. Matto kyllä pysyy hyvin paikoillaan ja on oikein mukavan napakan oloinen. Tällaisen haluan tehdä myös vessaan. Harmi vaan kun tuo paksun kuteen virkkaaminen ottaa käsiin melkoisesti. Nyt puikoilla on tyttärelle jämälangoista neuletakki, siitä lisää tuonnempana!

3 kommenttia:

Jonna kirjoitti...

Minulla on ihan sama matto koukulla. Minkä verran sinulla meni kudetta tuon kokoiseen mattoon. Minä varasin kolme kiloa, nyt on vajaa pari kiloa virkattu ja 9 pylvään kerros on aluillaan.

Marika kirjoitti...

Mulla meni suunnilleen pari kiloa, pikkuisen jäi yli vielä kudetta. Minulla viimeisessä kerroksessa on juuri se 9 pylvästä. Voi vitsi, kun tuota on niin mukava tehdä, mutta kun ei kädet meinaa kestää :)

Karoliina kirjoitti...

Ihana matto! Mistä sen ohje on vai ihan omasta päästä? Ois ihana tehdä tollanen kuusen alle jos vaan on ois aikaa.
P.S. Kiitoksia ihanasta vaunukoristeesta! :)